pühapäev, 3. märts 2019

Vastlamuffinid

Gluteenivabad, teraviljavabad, piima- ja munavabad vegan muffinid - minu selle aasta vastlakuklite asendusvariant.


























Olin matnud maha mõtte, et oma praeguse toitumise juures, kus ma olen teraviljavabal vegan toitumisel, oleks võimalik midagi pehmet ja kuklilaadset teha. Kui ma aga oma lastele sellest rääkisin, nägin ma oma tütres usku, et see on siiski võimalik  ja see panigi minusse mõtte siiski proovida. Ja nii saigi järjest koostisained kirja pandud ja tänu Jumalale tuli sellest ka midagi head välja.
Muffinid tulid väga mõnusad, pehme konsistentsiga, samas püsisid ka ilusti koos.
Vastlakukliga selle maitsel küll vähimatki seost polnud, aga  vaatamata sellele olid head.
Järgmisel päeval külmkapis seisnult olid sama pehmed ja head nii kookosvahukoorega kui ka ilma vahukooreta muffinid.

150 g kreeka pähkleid
4 dl kookosjahu
3 spl kartulitärklist
1 spl küpsetuspulbrit
2 spl linaseemnejahu + 4 spl vett
1,5 dl palmisuhkrut
2,25 dl ilma suhkruta vedelat õunamoosi
4 dl ehk 1 purk kookospiima
1,5 dl vett

Õunamoos oli mul suvel valgetest klaaridest ja veest keedetud ja väikeste portsjonitena külmutatud. Kes valget suhkrut tarvitab, saaks poe õunakaste nimelist hoidist kasutada. Võimalik, et sobivad ka püreestatud banaanid, aga siis tuleks vett rohkem panna, sest see moos oli mul üsna vedel.

Pesin kreeka pähklid ja purustasin köögikombainis peeneks puruks. Lisasin köögikombaini pähklipurule tärklise ja küpsetuspulbriga segatud kookosjahu, veega segatud linaseemnejahu, palmisuhkru, õunamoosi, kooksopiima ja vee. Töötlesin kõik köögikombainis ühtlaseks massiks.

Jaotasin taigna pabervormidega vooderdatud muffinipanni pesadesse. 
Tainast jäi 6 muffini jagu ka üle, need panin pabervormiga metallist korvikesevormidesse, aga seal ei küpsenud päris küpseks. Kui muffinipann ahjust välja võetud, tõstsin poolküpsenud muffinid metallvormidest ka muffinipanni küpsema.
Muffinid küpsesid 20 minutit 200kraadise ahju keskmises osas.




















Paberid eemaldasin pooljahtunult noa abil.

Vahukoore tegemiseks kasutasin allpool näha olevat kookospiima. Alles rõõmustasin ja kirjutasin  selle https://toiduinfo.blogspot.com/2019/03/kihiline-kirsi-purukook.html retsepti juures kui hea tahke see kookospiim on, ja nüüd külmkapis pärast mitut päeva seisnud kookospiimapurke avades vaatas sealt vastu vaid vedelik.


















Kuna mul oli veel neid purke varutud, siis vaatasin kuupäeva ja ainus, mis ma sellest järeldada saan on see, et 20.11.2021 kuupäevani säiliv partii on vedel ja 28.08.2021 kuupäeva partii on tahke.
Hea, et mul oli veel ka tahket varianti, kuid kahju, et erinevad partiid nii erinevad on.


























Täna ei õnnestunud mul nii paksu kookspiima saada, nagu ülaloleval pildil, sest purk, milles oli tahke kooksopiim, ei seisnud mul külmkapis, seal olid paraku vaid vedelad piimad. Panin selle 15minutiks sügavkülma ja sain selle ajaga veidi vedelama tulemuse kui ülaloleval pildil, kuid siiski ajas asja ära. Päris supitaolist kooksopiima ei saanud ka sügavkülma pannes paksemaks.

Segasin tahke kookospiima palmisuhkruga. lisasin veidi sidrunimahla erksama maitse saamiseks. Lõikasin jahtunud muffinitelt ära pealmise osa ja katsin muffinid kookosvahukoorega.

Lõikasin konsistentsi näitamiseks ühe muffini pooleks, aga kõige paremini paistab see vasakul olevalt hammustatud muffinilt.




















Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar