laupäev, 6. oktoober 2018

Minu tänase päeva menüü (veganlik)

Olen ammu mõelnud, et peaks ükskord kõik, mis päeva jooksul söön, ära kaaluma ja toitumisprogrammi abil arvutama, kas ja kui palju ma midagi toidust saan. Täna tegin selle ära.
Kaalusin iga taldrikule mineva toidu, sisestasin Toitumine.ee lehel olevasse nutridata toidupäevikusse. Ja tulemused on järgmised:
Minu tänane toitumine andis mulle 2267 kcal, mis ületab 342 kcaloriga programmi poolt mulle arvestatud päevast soovitatavat energiat (1925 kcal).
Ma olen imestunud, et ma nii palju kaloreid sain.
Tegelikult olen ma eelmistel päevadel rohkemgi söönud kui täna ja valgu ja rasvaga olen ka viimasel ajal üle pingutanud, sest olen kartnud, et äkki saan liiga vähe valke. Kuna täna kohe pärast hommikusööki sisestasin oma hommikusöögi andmed programmi ja sain teada, et hommikusöök andis juba 30 g valke ja 48 g rasvu ja 956 kcal, siis tõmbasin nendega ülejäänud päeval tagasi.

Päevasest energiast moodustasid:
süsivesikud 63,5 % ehk 388 g, ületades soovituslikku kogust, mis oleks pidanud olema 50-60%,
rasvad 25,1% ehk 63,2 g. Nende koguse kiitis programm heaks.
Valgud moodustasid toidust 11,4% ehk 64,4 g ja olid samuti normi piires.
Kiudaineid oli toidus 54 g. Kiudainete juurde oli märgitud, et minimaalselt peaks saama 25 g

Suurem osa vitamiine, mineraalaineid sain ma tänasest toidust õiges koguses ja palju rohkem kui päevane miinimum ette näeb, ainult D ja B12 vitamiini ei saanud üldse. (B12 ma võtan kord nädalas vitamiini kujul). Normist veidi vähem sain kaltsiumit (hiljutine vereproov näitas igatahes väga head kaltsiumi taset) ja naatriumit, poole vähem seleeni ning tunduvalt rohkem oleks toitumissoovituse järgi vaja saada joodi.
Iga päev selliselt kõike kaaluda pole võimalik, aga mõnikord nädalavahetusel proovin veel.

Hommikusöök:
Gluteenivabadest kaerahelvestest puder mustikate, ananassi, kirsside, astelpajumarjade, päevalilleseemnete ja kreeka pähklitega.

Puder (585 g):
gluteenivabad kaerahelbed 110 g
vesi 450 ml
sool
100 g külmutatud mustikaid
50 g külmutatud kirsse
75 g külmutatud ananassi
10 g külmutatud astelpajumarju
35 g päevalilleseemneid
30 g kreeka pähkleid

Vahepala:
1 väiksem banaan (95 g ilma kooreta)
3 ploomi (125 g ilma kivita)
215 g õuna

Lõunasöök:



















lehtkapsas 15 g
valge peakapsas 25 g
punane peakapsas 25 g
pak choi salat 25 g
spinat 20 g
peet 50 g
lillkapsas 45 g
aurutatud külmutatud herned 80 g
punased kidney konservoad (ilma suhkruta konserv) 50 g
lilla porgand 17 g
punane paprika 35 g
valge pähkelkõrvits 40 g
brokoli 33 g
till 5 g
petersell 7 g
roheline sibul 5 g
5 g ( 1 tl) oliiviõli
215 g keedetud kartuleid (5 poolikut)

Vahepala:
melon 283 g

Õhtusöök:


gluteenivabad makaronid riisi- ja maisijahust 170 g keedetult
petersell 15 g
roheline sibul 10 g
paprika 50 g
kurk 80 g
tomat 50 g
spinat 25 g
aurutatud külmutatud herned 50 g
nuikapsas 67 g
oliiviõli 5 g


 Vahepala:
banaan 103 g

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar