neljapäev, 12. juuli 2018

Vahekokkuvõte

Tänase ümmarguse numbri  (80. päev) juures lõpetan ma igapäevase blogimise. Ma ei välista, et ma mingi aja pärast sellega jätkan või kirjutan vahepeal, kuidas mul läheb, aga praegu sellisel kujul ma seda ei jätka.
Seniajani, tervise maksimeerimise perioodil olen püüdnud võimalikult vähe töödeldud toitu süüa, aga eks tuleb kindlasti ka päevi, kasvõi tähtpäevi, mil tahaks midagi traditsioonilise toidu sarnast süüa. Ja kui ma siis katsetan tervislikke kooke, pirukaid või muud, siis avaldan neid retsepte ka siin.

Usun, et olen nende 80 päevaga tõestanud, et niimoodi on võimalik toituda ja see ei tähenda kogu aeg samasuguse välimusega toitu, vaid tegelikult kõik need söögikorrad on olnud erinevad.
Olen nautinud loodusliku toidu värvide ilu ja kombinatsioone oma taldrikutel.

Ma ei ole tundnud puudust toidust, mis on mu menüüst välja jäänud.  Mõtted sellest, mida ei tohi, on palju hullemad kui tegelikult millestki loobumine.
Mul ei olnud sugugi kerge ega rõõmustav mai viimasel päeval teada saada, et ma ei tohi enam tarbida piimatooteid, sest ma ei talu neid ja selgus, et need ongi juba varasest noorusest esinenud probleemide põhjuseks. Aga praeguseks 7 nädalat ilma oma armastatud juustu ja kohupiimatoodeteta pole tegelikult üldse rasked olnud.
Ma pean tunnistama, et minnes mööda poe tordiriiulitest on mõnikord tahtnud mind õrritama tulla mõte: "mõtle, sa ei saa neid enam kunagi süüa", aga ma ei ole jäänud seda mõtet kuulama, ma ei jää millestki ilma. Kui ma tahan, ma saan teha midagi sama ahvatlevat kui seal lettidel, aga nii, et see mu tervist ja kokkuvõttes kogu elu kvaliteeti ei riku.  Ma võib-olla kohe hetkel ei tea, kuidas ja millest ma teen ja mul pole hetkel sisemist jõudu ja ka tahtmist seda teha, aga Jumal on andnud mulle loovust läbi aastate erinevates eluperioodides luua erinevaid retsepte vastavalt sellele, mida ma sel perioodil söönud olen ja mul pole põhjust kahelda, et see nüüd nii pole.
Loodan, et need rohkem kui 200 portsjonit köögi- ja puuviljaderohket toitu pakuvad inspiratsiooni ja innustust neile, kel soov oma toitumist tervislikumaks muuta.
Ma jätkan selle toitumisega, tegelikult peaksin ma selle toitumise juurde jäämagi. Mõnede toidutalumatuste kahtluse osas tuleb mul veel katsetusi teha, aga usun, et jõuan selgusele ja saan edaspidises elus oma toidust välja jätta selle, mis kahjustab mu organismi ja tervist.

Küsige mu käest kuude, aasta või aastate pärast, kas ma olen selle toitumise juurde jäänud ja kuidas see on mu elu muutnud. Ma väga loodan, et jään toitumise juurde, mis tagab mu kehale kõik vajalikud vitamiinid, mineraalained jm vajaliku.
Siit leiate tabeli, kus vitamiinide ja mineraalainete kaupa kirjas, millisest toidust neist mingit saab: https://toiduinfo.blogspot.com/2018/04/vitamiinid-porgand-spinat-petersell_28.html

Jagasin teiega nüüd natuke oma südant ja selles võis olla veidi nukraid toone, aga tegelikult on kõik hästi ja kokkuvõttes toob see muutus tulemuse, mille väärtust ja mõju suurust ma ei oska isegi praegu ette kujutada. Vaatamata sellele, et nii nagu igasugustes muutustes on ka selles olnud raskuse momente, on see muutus ise tegelikult läbinisti positiivne.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar