teisipäev, 25. detsember 2018

Piparkoogid (gluteenivabad, teraviljavabad, vegan)

Gluteenivabad, teraviljavabad, vegan piparkoogid.

Õhukesed, väga krõbedad, aga mitte närimiseks kõvad, mõnusad piparkoogid.
Seda tainast on lihtne rullida ja toored piparkoogid püsivad hästi koos.



















2 dl kookosjahu
3,5 dl mandlijahu
1,5 dl palmisuhkrut
0,5 dl oliiviõli
1 tl piparkoogimaitseainet
1 dl vett

Palmisuhkur valada potti ja lasta sulada. Palmisuhkur ei sula vedelaks siirupiks nagu valge suhkur. Kui hakkab juba natuke sulama, siis segada, kuni moodustab ühtse kokkuhoidva tumeda massi. Siis tuleks kohe valada sinna peale keev vesi ja segada pliidil edasi, kuni suhkur lahustub vedelaks. Kui lõpuks jääb siiski mõni pruun tükike, siis võiks siirupi läbi tiheda sõela valada.
Siirup jäi üsna tume.


















Siirup tõsta kuumalt pliidiplaadilt ära, sinna segada juurde piparkoogimaitseaine,
siis õli ja lõpuks jahu. Tainast segada alguses lusikaga, lõpuks pigistada käte vahel ühtlaseks koospüsivaks taignaks.

Ma ei tea, milliseks muutub tainas külmkapis, sest hakkasin kohe soojast taignast küpsetama.
Panin taigna küpsetuspaberile ja rullisin õhukeseks.

Sellest taignast tulevad õhukesed, krõbedad piparkoogid! Toorena see tainas mulle ei maitsenud,
aga küpsenult olid piparkoogid minu arvates küll head.
Sellest kogusest tuleb 3 tavasuurusega ahjupannitäit (mul on tunduvalt suurem praeahi, mul tuli 2 pannitäit).

Küpsetasin piparkooke 200kraadises ahjus keskmises vahes. Küpsevad ülikiiresti. Esimese pannitäie puhul olid peale 5 min küpsetamist mul pooled piparkoogid juba kõrbenud, nagu alloleval pildil näha.


















Teist pannitäit hoidsin 4 minutit, siis olid õhemad koogid poolkõrbenud, veidi paksemaks jäänud piparkoogid pehmed, kuid juba paari minuti pärast peale ahjust välja võtmist olid ka heledad, pehmed
jahtudes krõbedaks muutunud.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar