pühapäev, 10. juuni 2018

50. päev

10. juuni

Hommikusöök:
kaerahelbepuder pirni, mustikate, maasikate ja murelitega.

Lõunasöök:



















Kuna täna on nii ilus ümmargune number - 50. päev uut, tervislikku toitumist, siis tahtsin seda tähistada tervisliku tordiga.
Mind ahvatles mõte kaunist tordist, aga ausalt öeldes seda torti süües ei pakkunudki see oodatud rõõmu. Ma olen juba väga harjunud nägema kauneid värvilisi vilju oma taldrikul ja söön neid rõõmu, mitte sunduse või vastumeelsusega. Mulle meeldib neid taldrikule panna ja kunagi ei tea enne, mis sinna lõpuks kokku tuleb.
Täna torti süües pidin tõdema, et kuigi sellel tordil polnud midagi viga, oleks kausitäis neid marju olnud isegi parem valik.
Need 50 päeva pole toitumise osas üldse rasked olnud, selles mõttes, et mulle on see toit maitsenud. Omad raskused on muidugi olnud. Kõige raskem oli alguses mõelda sellest muutusest, mis ma pean ellu viima ja seista tundmatuse ees.
Kuna ma olen oma tervisliku seisundi tõttu olnud sellel ajal haiguslehel ja olen praegu jätkuvalt, siis ei ole olnud ka probleemi lõunasöögi osas ja mul on olnud aega korralikult lõunat süüa.
Kuigi mu põhisümptomid, mis mind selle toitumise juurde viisid, pole veel kadunud, on mitmeid positiivseid muutusi mu tervises siiski toimunud. Üks neist on lähinägemise tunduv paranemine.

Viimase kahe nädala jooksul on ilmnenud asjaolud, mistõttu olen pidanud oma toiduvalikut veelgi piirama. Nimelt selgus, et ma ei talu piima ja mitmed probleemid, mis mind on saatnud varasest noorusest ja mis on jäänud lahenduseta, on olnud ilmselt piimast tingitud.
Nüüd, kui organism on puhas paljudest kahjulikest ainetest, annab keha kohe ja väga aktiivselt märku kui söön midagi, mis mulle ei sobi. Nii ma piima sobimatuse väga mitmete ebameeldivate sümptomite näol avastasin.
Kui rohkem kui nädal ilma piimata elamise järel peale nisu söömist tulid mitmed halvad asjad ilmsiks, siis olen praegu äraootaval seisukohal, kas ei sobi mulle ka nisu või koguni gluteen üldisemalt.
See katsetamise aeg, sobimatu toidu söömisest tekkinud tagajärgedest taastumine, see ei ole meeldiv, aga loodetavasti saab varsti kõik selgeks.
 Kui kehas on nagunii kõik paigast ära ja kogu menüü ongi suures osas üks vale toitumine, siis ei pruugigi aru saada, mis ei sobi, lihtsalt haigused vaikselt kogunevad ja süvenevad. Nii oli minuga varem, aga nüüd on mu soov saada ikkagi selgust, mis mu organismile sobib ja mis mitte.

 Aga nüüd tordi juurde.

Biskviittaignast tort india pähkli-maasika-apelsinikreemi ja marjadega
Biskviitkihid:
8 muna
4 spl riisijahu
4 spl tärklist
14 tk kuivatatud datlit

Datlid pesin, kontrollisin, et kive poleks sees, panin tassi sisse ja katsin nii vähese veega, et datlid olid vaevalt kaetud. Jätsin tunniks ajaks pehmenema, siis püreestasin datlid ja vee saumikseriga.

Munavalged vahustasin tugevaks vahuks, munakollased vahustasin koos datlipüreega. Segasin lusikaga munavalgevahu hulka munakollasevahu (pigem oli vedelik kui vaht) ja omavahel segatud tärklise ja riisijahu.
Küpsetasin kaks põhja ümmarguses koogivormis. Kuna üks kiht tuli paksem, lõikasin selle veel omakorda kaheks kihiks.
Nii tuli mul siis kolm biskviitkihti. Immutasin kõiki kihte apelsinist pressitud mahlaga.

Kreem:
2 pk (a`150 g) india pähkleid.
1, 5 apelsini
0,8 l maasikaid
1 spl mett (kes on harjunud magusat sööma, peaks rohkem panema)

Panin pähklid ööseks külmkappi vette likku. Hommikul valasin vee ära, pesin pähklid sõelal ja purustasin köögikombainis. Lisasin pähklipurule apelsinist pressitud mahla ja maasikad ning mett.
Katsin immutatud põhja kreemiga, lõikasin sinna peale veel maasikatest viile.

Sinna peale panin teise biskviitkihi, immutasin, katsin kreemiga, samuti tegin kolmanda kihiga. Katsin tordi pealt marjadega ja oligi valmis söömiseks.
Ostsin 1,5 kg maasikaid ja peaaegu kõik läksid sellesse tordisse.




Õhtusöök:
kurk, punane, oranž ja kollane paprika, nuikapsas, lehtsalat, petersell, longus lauk, till, paksoi salat, kuumsuitsu kala savoriin. Sõin seda kala esimest korda. Meenutas kuumsuitsu skumbriat, samasugune pehme.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar